dinsdag 7 april 2009

HUISWERK CAS Artikel 1,2,3

artikel 1:
klik hier voor het artikel

Bron: De Volkskrant, 02-04-09, Tjerk Gualthérie van Weezel & Aimée Kiene

Jongeren krijgen via de media een stereotiep beeld van seks voorgeschoteld. Er is een seksualisering gaande bij jongeren, maar dit betekent niet dat er een verband is tussen mediaconsumptie en extreem seksueel gedrag.

Reflectie met betrekking tot identiteit:
Het is duidelijk dat veel jongeren zich identificeren met wat ze in de media zien. Er word veel vergeleken met stereotypen.

artikel 2:

Bron: NRC Handelsblad, 04-04-09, Philip de Wit

Een verandering van profiel bij Braziliaanse kerken, zorgt voor het aantrekken van rijke jongeren, met weinig interesse voor cultuur. De kerk probeert informeel, hip en toegankelijk te zijn, maar heeft de regels niet veranderd

Reflectie met betrekking tot identiteit:
Met het veranderen van stijl in deze kerk, word er (weer) een grotere doelgroep bereikt die zich identificeert met het informele karakter

artikel 3

Bron: NRC Handelsblad,03-04-09, Mischa Spel

Philippe Jaroussky speelt graag met de verwarring die wordt opgeroepen door zijn vrouwenstem uit een mannenkeel en het vervagende klassieke rollenpatroon.

Reflectie met betrekking tot identiteit:
Een countertenor is het mannelijke en het vrouwelijke ineen en illustreert het vervagende klassieke rollenpatroon. Jij eigen identiteit staat los van wat men verwacht. Ook besproken, is dat de veronderstelling er is, dat een zo vroeg gekozen specialisme wellicht botst met het ontwikkelen van het 'mannelijke' in zijn identiteit.

artikel 4

Bron: NRC Handelsblad, 04-04-08, Bettine Vriesekoop

In de afgelopen eeuw is er veel veranderd in de manier waarop Chinezen met hun doden omgaan

Reflectie met betrekking tot identiteit:
De identiteit van bepaalde Chinezen word ook bepaald door de overleden familie. Zo wordt de klassenstructuur nog extra benadrukt door het feit dat alleen bepaalde welgestelde families een heel graf kunnen betalen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten